Acik's Store

By: Acik Zeetr

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  >  >>]    [Archive]
Thursday, 20-Nov-2008 11:39 Email | Share | | Bookmark
Shenzhen 9-19 Nov 2008

Sebenarnya aku malas nak update pasal Shenzhen ni...xde mood! jiwa pon kacau!! So tengok je la gbar apa yg ada...


kat HuaWei Training Center

Dengan Zinnia aka Zarinna.....Huawei reps yg assist kami..

Dengan cikgu yg mengajar Mr Kimi....kat luar b4 dinner Xi Jian sytle...muslim fud maa.

Kat lua hotel aku tido...ok la! dekat ngan shopping center..

Kat epot HongKong....dah nak balik!

Mee tarik...dlm byk2 fud...yg ni paling aku admire!!

and last sekali....gbr geng2 aku...


Yg lain2 maleh nak citer...JIWA KACO!!!


Friday, 10-Oct-2008 06:20 Email | Share | | Bookmark
Buyong Bin Bedudin


Aki....atau lebih tepat lagi Aki Buyung...itu la panggilan aku ke aki....bapak kepada bapak aku....meninggal pada tahun 1983, di Pintu Padang..kubo pon dekat sana...
Dedolu, dia dok kat rumah dia sendrik...atas bukit, depan rumah dia ada pokok jambu keling...yg bila bunga nya gugur...mcm salji menyeliputi bumi...merah kat semua tempat...cantek! Kat tangga rumah dia selalu kulat tahun tumbuh...banyak! Org kata murah rezki....ye la kot!
Aki berketurunan RAWA..ayahnya nama BEDUDIN Bin MAT.berasal dari kepulauan Sumatera. Berhijrah ke tanah melayu....laa... aku pon keturunan Indon jugak. Gimana tu dong?? Tak kisah la....yg pasti aku org Temau.
Lepas arwah pak meninggal..aki tinggal menetap dengan mak aku...tolong jaga adek aku yg masih baby klu mak aku kluar berurusan...dia pon sebenarnya x berapa kuat, mata pon dah tak berapa nampak..tetapi masih gigih mendukung adek aku disebalik tubuh bongkok nya itu...Aki meninggal dunia diketika umor nya melebihi 100 tahun, klu mengikut perkiraan cerita dia, lebih 110 tahun, cuma tarikh lahir sebenar tidak dapat dipastikan...
Aku ingat sgt bila mana aki suka berjemur di tgh laman rumah dari terbit matahari hingga pukol 9...menurut dia, matahari pagi sgt baik utk kesihatan. Mungkin petua itulah yg menyebabkan dia dapat bertahan umonya.
Gambar ni pulak...Abasan yg bagi, diambil pada tarikh yg dicatitkan. Dihalaman rumah ayah dia..Pakteh Ismail...berlatarbelakangkan rumah PakItam Ya....masa itu masih beratap rumbia dan berdinding pelupoh. Memang nostalgia sungguh!!


Thursday, 2-Oct-2008 10:07 Email | Share | | Bookmark
Yassin kat Kubo Wan/Jengka 2

Raya ke2, kume pg kubo wan kat Ulu Cheka....mak ngan CikHa baca yassin....aku tolong payungkan mak je...kesian dia...tgh panas lengit....
Pastu kume pg umah pakngah....dia sensorang je, mak ngah balik umah dia...abis soto yg kak long buat kume belasah....dalam pukul 2 kume blah pg umah tam kiah kat jengka 2...then pegi jengka 16 plak.....tp gbr x byk pon...sbb bz....bz makan, bz gossipping...ada citer hepi..ada citer sedey.... huhu!







Ni plak edisi kat umah tam kiah....ada yg makan..


ada yg layan tv.

ada yang layan sahibba..

ada yg gossip.

ada yg meramu sayuran..








Wednesday, 1-Oct-2008 09:51 Email | Share | | Bookmark
AidilFitri 2008

Taun ni memang x ramai yang balik beraya di Temau...apetah lagi adik pon baru je pg ke Cov...sib bek famili abengah balik..so ada la jugak orang nak perabih lemang dan rendang wan..hehe! Ni gambar di tgh hari raya...sebab pepagi x sempat nak posing pon, blom balik kubur lagi..rumah dah kena serbu ngan org...so, kena la layan dulu...













ptg tu kume buat rombongan ke rumah teh..pekena soto...mmg power la!!


dan Hakim yg cute...




Tuesday, 30-Sep-2008 10:06 Email | Share | | Bookmark
Melemang....penatnya!!

Melemang...pekara wajib mak aku setiap kali raya...tak kira la raya puasa ke..raya aji ke...cuma raya cina je lagi tak jadi wajib..tp kalau ramai org balik...bahan ada..mmg mak aku buat...
Bab buat lemang ni..bagi aku xde masalah sgt...tp bab kena jaga api lemang tu....HALAMAKKK!! mmg penat gilerr...dah lah berpuasa...last day plak tu....memang litak dibuatnya....pepehal pon, taun ni lagi terukkk....aku sensorang kena jaga api lemang coz PA aku dah blah ke obe c....masak beb!...bukan lemang yg masak....tp aku! huhuhu!!












[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net